Tervehdys, kerron teille ensin muutaman tilastotiedon Suppilogin B2B kaupankäyntialustan historiasta:
27.02.2012 18.35 ensimmäinen apteekin tekemä tilaus Suppilogista 05.03.2012 17.01 ensimmäinen myyjäyrityksen edustajan asiakkaalle (apteekille) syöttämä tilaus
09.05.2022 13.20 tilaus, jonka järjestysnumero 117 175.
Kun katselen tilauksia Suppilogin alustan ylläpidon näkymästä tätä tänään ennen iltapäivä kello kahta kirjoittaessani, niin voin havaita seuraavia asioita. Tänään eli maanantaina 9.5. on tullut klo 7.26 lähtien klo 13.20 mennessä 43 tilausta. Näistä 22 on vähittäiskauppojen, 11 ravintoloiden, 2 Alkon, yksi kuntosalin, 6 apteekin ja yksi verkkokaupan tilaus. Näistä tilauksista 18 on ostajien itse alustassa tekemiä ja 25 myyjien alustaan syöttämiä edustajatilauksia.
B2B kaupan eri toimialojen asiakkaidemme kanssa kehittämämme ainutlaatuinen B2B kauppapaikka ja kaupankäyntialusta onkin kasvanut yli kymmenvuoden takaisesta apteekkien ja apteekeille tuotteita myyvien yritysten välisestä ”tavarakaupan pörssistä” huomattavasti. Tuotteita on välitetty koko olemassa olonsa ajan kasvaen Suppilogin kauppapaikan kautta jo yli 40 miljoonan euron edestä ensimmäisen aallon apteekkien lisäksi HoReCan toimijoille, päivittäistavarakaupoille, tukuille, verkkokaupoille, Food Servicen yrityksille ja noin parille kymmenelle erikoiskaupan toimialan yrityksille.
Suppilogin B2B kauppapaikan käynnistämisestä 2012 lähtien suoraa kauppaa on tehnyt alustassamme 384 myyjäyritystä ja vastaavasti noin 4000 ostajayritystä.
Samassa ajassa olemme muuttuneet yrityksenä alkuvaiheen sweat equity -tiimistä huomattavasti ammattimaisemmaksi organisaatioksi. Olemme saaneet isoiksi omistajiksemme vakavaraiset tukku- ja vähittäiskaupan taustayhtiöt – Suka Oy:n sekä Heino Groupin. Vaikkakin yhtiössä on edelleen vain kahden käden sormin laskettava määrä ihmisiä töissä, olemme vahvistaneet viime aikoina varsinkin IT- ja strategiaosaamistamme. Näin uskomme uniikkien innovaatioidemme sekä liiketoimintamalliemme säilyttävän merkittävän jalansijan jatkossakin.
Olemme tehneet jo useamman vuoden yhteistyötä heidän pääomistuksessaan olevien muiden yhtiöiden kanssa. Näillä yrityksillä on vahvuuksia mm. logistiikan palveluissa. Olemmekin käynnistäneet Suka Oy:n ja Heino Group Oy:n johdolla selvitystyön, jonka tuloksena koko yhtiöryhmän yhteistyötä voitaisiin tiivistää omistuksia yhdistämällä.
Tavoitteena on merkittävä kasvu ja uudistettu sekä entistä laajempi riippumaton kauppapaikka palveluineen. Tässä Petri Heinon toteamuksessa asia on hyvin kiteytetty:
”Meillä on hieno mahdollisuus luoda digitaalisten kauppapaikkojen ja logistiikan markkinoille täysin uniikki ja uudenlainen toimija. Uskon vahvasti, että yhtiöryhmän suunnitellulla palvelukokonaisuudella on merkittävä liiketoiminta- ja kasvupotentiaali. Tiiviimpi ohjausmalli mahdollistaa yritysten välisen synergian täysimääräisen hyödyntämisen ja koordinoidun kehittymisen”,
toteaa Heino Group Oy:n toimitusjohtaja Petri Heino.
Hyvää kevättä ja seuraavaa kaupallista vuosikymmentä kaikille!
Terveisin Harri Eskelin, Suppilog Oy:n perustaja ja Suppilogin tiimi
Aloita jo tänään ja tee tukkukaupankäynnistä tehokkaampaa.
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään