Vellamo mineraalivesi on ihastuttanut niin urheilun- ja viihteen supertähtiä kuin arvostettujen hotellien asiakkaita ympäri maailmaa. Mikä on tehnyt Vellamosta niin halutun? Kysyimme muun muassa tätä Vellamon markkinointijohtajalta Markus Heinoselta.
Vuoden 2017 F1 GP:n Amber Loungessa toteutuneen lanseerauksen jälkeen on tapahtunut paljon. Vellamo vedet ovat valloittaneet maailmaa, nousten suureen suosioon etenkin Yhdysvalloissa, Kanadassa ja Lähi-idässä. Lanseerausta voidaan pitää hyvin onnistuneena, sillä sen myötä Vellamo vedet saivat sysäyksen markkinoille, jonne vain harvat yltävät.
Suomen puhdas luonto ja sen puhdas vesi sykähdyttää erityisesti ulkomailla. Emme Suomessa aina ymmärrä suoraan luonnosta saatavan puhtaan veden arvoa. Sen sijaan maailmalla puhdasta vettä arvostetaan suuresti, ja sitä pidetään Heinosen mukaan valtavana luonnon rikkautena.
Vellamo mineraalivesi on luonnollisen puhdasta vettä Suomen ainoasta mineraalivesilähteestä Heinolan Viikinäisestä, jonne on varastoitunut 10 000 vuotta vanhaa jääkauden aikaista sulamisvettä. Se on poikkeuksellisen puhdasta, mutta myös hyvin mineraalirikasta. Vellamon mineraalivedessä elektrolyyttien määrä on niin suuri, että sitä voidaan verrata urheilu- ja nesteytysjuomiin. Lisäksi Vellamo mineraalivedellä on poikkeuksellisen korkea pH-arvo 8,3. Näistä ominaisuuksissa piilee myös salaisuus Vellamon rikkaalle maulle.
“Vellamo vedet tulevat suoraan Suomen luonnosta, niistä ei poisteta, eikä niihin lisätä mitään ennen eikä jälkeen pullotuksen.” Heinonen lisää.
Muistat ehkä kuulleesi suomalaisesta vesi brändistä, joka on ollut esillä F1 VIP tiloissa, Super Bowl’issa ja palkittu useilla design-palkinnoilla. Kyllä, kyse oli nimenomaan Vellamo luonnon mineraalivedestä, jota saa nyt Suppilogista. Paitsi että tuote itsessään herättää kiinnostusta ja ihastusta, niin myös Vellamon pakkaus on viimeistelty taidokkaalla muotoilulla. Pakkaus on vettä ja luontoa arvostava klassisen kaunis osittain kierrätyslasista valmistettu lasipullo, joka sopii erityisesti premium tasoisiin tilaisuuksiin.
“Tiedämme, että pullojamme halutaan uudelleen käyttää myös veden loputtua.” Heinonen naurahtaa. Tämä kertonee myös muotoilun herättämästä ihastuksesta.
Vellamon ansaitsemat muotoilupalkinnot:
German Design Award 2020 Excellent Communications Design Packaging Winner
Red Dot Communication Design 2019 Brands & Communication Design Award Winner
Fine Water Society International Design Awards 2019 Glass Design: Gold Award
Innobev Awards 2019 Best Glass: Gold Award
Pentawards Best Packaging Design Awards 2018 Best Packaging Design, beverage: Silver Award
Vaikka Vellamon suurin vetovoima vie ulkomaille, niin on sillä paikkansa myös kotimaassa. Se voitaisiin hyvin mieltää myös Suomen luonnon erikoisuutena, jolla ihastuttaa turisteja ja matkailijoita. Suppilogin kautta Vellamo on tullut helpommin myös suomalaisten ostajien saataville. Erityisesti hotellit, ravintolat ja catering yritykset arvostavat Vellamon viimeisteltyä tuotetta, jonka hinta on profiiliinsa nähden kohtuullinen. Toki yhä enemmän myös kuluttajat ja urheilijat ovat kiinnostuneempia Vellamosta. Suppilogin kautta Vellamo on lähempänä näitä loppukäyttäjiä myös Suomessa.
“Meille toimiva logistiikka on kumppanuudessa iso juttu. Suppilogin toimintamallissa kiinnosti erityisesti koontitoimitusmalli, jonka avulla tuotteemme ovat helposti uusien asiakkaiden saavutettavissa.” Heinonen kertaa.
Heinonen näkee Suppilogin ja Vellamon yhteistyön alkaneen hyvin, mutta toteaa, että yhteistyö on vasta alussa. “Olemme jo löytäneet uusia asiakkaita Suppilogin kautta, mutta toki toivomme, että yhä useampi myös Suomessa löytäisi meidät!”
Me suomalaiset emme aina ymmärrä arvostaa rikasta luontoamme, jonka ainutlaatuisuudesta Vellamo on täydellinen esimerkki. Toivottavasti lukemasi herätti kiinnostusta aidon puhtaita luonnontuotteita kohtaan.
Kokeile Vellamoa, ja ymmärrät, mistä puhumme! Löydät tuotteet tietenkin Suppilogista.
Aloita jo tänään ja tee tukkukaupankäynnistä tehokkaampaa.
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään